شخصیت عبارت است از مجموعه ثابتی از خصلت ها و گرایش هایی که آنها دسته از وجوه اشتراک و تفاوت های رفتار روانشناختی افراد (افکار،احساسات و اعمال) را تعیین می کند که استمرار زمانی دارند و ممکن نیست بسادگی آنها را به عنوان نتیجه اختصاصی فشارهای اجتماعی و زیست شناسی موقت دانست.

کارگاه 8 ساعته شخصیت شناسی Typewatching

چرا شخصیت شناسی ؟!

داستان یک رابطه ی مناسب همیشه از شناخت مناسب شروع می شود. گاهی با خریدن یک وسیله می توان با آزمون و خطا از آن شناخت پیدا کنیم و در این حین لطماتی هم به آن وارد نماییم و یا اینکه از قبل به مطالعه دقیق آن پرداخته و سپس با آن کار کنیم. در روابط ما بین انسان ها هم به این صورت خواهد بود. برای برقراری با هر شخص یا باید با آزمون و خطا او را محک بزنیم یا اینکه از قبل به ابزاری مجهز باشیم تا بتوانیم شناخت کافی از او کسب نماییم. از اینرو است که امروزه از شخصیت شناسی در حوزه هایی چون منابع انسانی HR، بازاریابی، فروش، رهبری، مذاکرات و تشکیل کارگروهایی جهت انجام پروژه ها استفاده می کنند. شناخت از افراد آنقدر اهمیت پیدا کرده است که سازمان ها نمی خواهند جهت شناخت نادرست دچار ضررهای مالی بشنود. در زندگی شخصی و فردی هم شخصیت شناسی نقش خود را ایفا خواهد نمود، بطوریکه افرادی که به این ابزار مسلح هستند در روابط خانوادگی، دوستان و شغلی عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند. از سوی دیگر این شناخت ها و اطلاعات به شخص امکان می دهد در ارتباط متقابل با دیگران موضع گیری های مناسب و آگاهانه داشته باشد.

تمامی این شناخت ما را در کار و زندگی همراه می کند تا بتوانیم اهداف ارتباطی خود را به پیش ببریم.

Typewatching چیست؟

Typewatching برگرفته شده از شخصیت شناسی MBTI است. اصولا MBTI یک ابزار روانشناختی برای مدیریت روانی خود و فضاهای کاری و شخصی می باشد که طی آزمونی پیشرفته جایگاه دقیق شخصیتی فرد را در بین 16 تیپ شخصیتی و 4 مشرب مشخص می کند. اساس علمی این ابزار به مطالعات روانکاو مشهور قرن پروفسور کارل گوستاو یونگ سوییسی بر میگردد که بعد ها توسط دو زن آمریکایی به نام های BRIGGS و MAYERS توسعه یافت. MBTI چنان ابزار قدرتمندی است که در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. موسسه CPP نیز برگزار کننده ی دوره های بسیاری در این حوزه می باشد که افراد بسیاری را تربیت نموده است. افرادی که این دوره ها را گذرانده اند نگاه جدیدی به دنیا و افراد اطرافشان پیدا کرده اند. اما چالشی که در این راه وجود دارد اینست که نمی توان از تمامی افراد آزمون MBTI  را گرفت و نتیجه آزمون را دید و استراتژی ارتباط خود را با طرف مقابل مشخص کرد. در اینصورت آیا نمی توان از قدرت شخصیت شناسی استفاده کرد ؟!

در دوره ی شخصیت شناسی به روش Typewatching  سعی بر آن شده است که با جستجوی سرنخهایی بتوان ترجیحات افراد را پیدا کنیم و براساس ترجیحات تیپ شخصیتی را مشخص کرد و استراتژی ارتباطتان را مشخص نمایید.

تمامی مطالب ارایه شده در این روش برپایه ی اطلاعات آموزشی موسسه CPP خواهد بود.

Section 1

مطالب :

  • 4D Typewatching
  • سرنخ های پنهان
  • 16 نمونه اصیل
  • چرا عدد 4 برای ما مهم است
  • تصمیم گیری به روش Z

با دانستن Typewatching

بهتر از قبل

  • با دیگران ارتباط برقرار می کنید
  • از خود و دیگران شناخت پیدا می کنید.
  • در مذاکرات، مصاحبه های شغلی و حل تعارضات موفق خواهید بود.
  • می توانید تصمیم گیری مناسب تری داشته باشید.
  • مسیر شغلی خود را تعیین کنید.

این دوره مناسب چه کسانی است ؟

  • تمامی افرادی که مایل به استخدام، مصاحبه شغلی و ارتقای شغلی خود هستند.
  • کسانی که در روابط عاطفی خود با مشکلاتی همچون سوء تفاهم، تردید و تعارض هستند.
  • افرادی که در حوزه ی فروش و Marketing مشغول به فعالیت هستند.
  • افرادی که در حوزه ی منابع انسانی مشغول به فعالیت هستند.
  • در انتها این دوره برای تمامی افرادی که به داشتن روابط موثرتر اهمیت می دهند لازم است.

 

جهت اطلاع می توانید با شماره ی 88662579  تماس بگیرید.

ساعت و روز برگزاری : جمعه ها 10- 14 (2 هفته)

محل برگزاری : میدان ونک، جنب بانک دی، پلاک 76، طبقه دوم، موسسه پردیس دانش

مبلغ دوره 190.000 تومان